Marka Thule powstała w Szwecji w 1942 r. Thule jest jedną z najbardziej znanych marek na świecie, kojarzonych z szerokim asortymentem produktów ułatwiających użytkownikom przewożenie samochodem różnego typu wyposażenia (tzn. bagażników samochodowych, uchwytów rowerowych i uchwytów do wodnego sprzętu sportowego oraz boxów dachowych). Markę tę reprezentują też inne kategorie produktów, a w tym akcesoria do pojazdów rekreacyjnych, przyczepy dla osób uprawiających aktywny tryb życia (tzn. przyczepy do przewożenia koni, łodzi itd.), łańcuchy śniegowe oraz walizki.
Thule jest najważniejszą marką w Grupie Thule. Wywodząca się ze Szwecji marka Thule jest teraz marką prawdziwie globalną. Firma Thule została założona przez rodzinę Thulin w 1942 roku. Wtedy to Erik Thulin, miłośnik rekreacji na świeżym powietrzu, zaprojektował haczyk na szczupaki, który zaczął sprzedawać pod marką Thule rybakom w całej Skandynawii. Później wzbogacił ofertę firmy o inne praktyczne artykuły. Firma rozkwitała, przynosząc co roku coraz większe zyski.
W latach 60., na długo przed powstaniem pierwszego bagażnika dachowego, firma zaczęła koncentrować swoją działalność na produktach związanych z samochodami. W latach 70. wzbogaciła swoją ofertę o nowe kategorie produktów, a także zaczęła zdobywać nowe rynki na całym świecie (np. w USA i Japonii).
W 1979 r. rodzina Thulin sprzedała firmę Thule spółce giełdowej Eldon. Firma wciąż się rozwijała, zarówno organicznie, jak i poprzez przejmowanie innych przedsiębiorstw (produkujących przyczepy i boxy dachowe). Od tego czasu firma Thule nieustannie się rozwija — wkracza na nowe rynki, wprowadza do oferty nowe kategorie produktów oraz przejmuje kolejne firmy.
W 2004 r. Grupa Thule przejęła włoskiego producenta łańcuchów śniegowych, firmę König. Dalsza ścisła współpraca zaowocowała wprowadzeniem na rynek serii łańcuchów śniegowych marki Thule do samochodów osobowych. Rok później, w 2005 r., do Grupy Thule dołączyła firma Omnistor, produkująca akcesoria do samochodów kempingowych, a jej oferta została zintegrowana z ofertą firmy Thule.
Przejmując w 2006 r. produkującą systemy holownicze firmę Brink, Grupa Thule wzbogaciła swoją ofertę o jeszcze jedną serię produktów. Integracja ta zaowocowała wprowadzeniem do sprzedaży serii haków holowniczych oraz uchwytów rowerowych.
Od 2007 r. w skład Grupy Thule wchodzi też firma Case Logic. W rezultacie współpracy jej pionu rozwiązań bagażowych (Carry Solutions) z firmą Thule w 2010 r. wprowadzono na rynek serię walizek, toreb i futerałów marki Thule.