- Dynamiczny crossover wyposażony w supernowoczesną technologię, którą poczujesz już przy pierwszym sręcie. Idealne narty dla narciarzy, którzy nie czują się jeszcze na siłach by jeździć na Worldcup'ach, a model Superrrace nie spełnia już ich oczekiwań.
Konstruktorzy wyposażyli Superiora m.in. w najnowszą płytą Racetrack, która posiada wszystkie zalety płyty Flowflex i jest o 30% lżejsza. Poza tym zastosowano sandwichową konstrukcja ścian bocznych, podwójną 0.5-milimetrowa powłokę z titanalu oraz drewniany rdzeń o doskonałych parametrach technicznych.
Grupa race to profesjonalne narty, podobne do tych, które widujemy na trasach Alpejskiego Pucharu Świata. Niezwykła umiejętność wycinania skrętów, kontrola toru jazdy, nienaganne trzymanie krawędzi i wyjątkowa płynność poruszania po śniegu - takie właśnie cechy posiadają narty, w konstrukcji których stosuje się drewniany rdzeń, pokryty podwójną warstwą titanalu.
| Promień | 15 / 170 cm |
| Taliowanie | 122 - 72 - 104 |
 |
| TECHNOLOGIE |
| SANDWICH SIDEWALL CONSTRUCTION Drewniany rdzeń z podwójną, titanalową powłoką, całość konstrukcji wzmocniona włóknem węglowym (Air Carbon). Efekt? Doskonałe trzymanie krawędzi i wyjątkowa płynność jazdy. |
| TITANIUM 0.5 Drewniany rdzeń pokryty podwójną titanalową powłoką o grubości 0,5 mm, wzmocniony kompozytem węglowym - Air Carbon. Konstrukcja wpływająca na doskonałe trzymanie krawędzi i płynną jazdę. |
| AIR CARBON Ekstremalnie lekkie i wytrzymałe włókno węglowe zaczerpnięte wprost z przemysłu lotniczego. Wyróżnia się dużą elastycznością i wysokim współczynnikiem amortyzowania grgań dzięki czemu znacznie poprawia osiągi. |
| BEECH POPLAR WOOD CORE Drewniany rdzeń narty wykonany ze specjalnej odmiany Buku. Dla uzyskania najlepszych właściwości drewno pozyskiwane jest z drzew w odpowiednim wieku. Dzięki temu drewno jest twarde, o dużej wytrzymałości i doskonałych parametrach technicznych. Stabilność połączona z lekkością dla zbalansowanego flexu. |
| HOLE SKI TECHNOLOGY Technologia polegająca na wycięciu w dziobach nart otworów. Sprawia, że dzioby nart są lżejsze, łatwiej inicjują skręt i nie wpadają w drgania. Efekt? Niezwykle płynna jazda i doskonała kontrola w skręcie. |
| RACETRACK PLATE Nowość w kolekcji 2012/2013. Oparte na zasadzie Flowflex (specjalne połączenie wiązania z nartą, na odcinku pod butem pozwalające na swobodne wygiącie narty, dzięki czemu nie traci ona kontaktu ze śniegiem i zachowuje idealny tor jazdy) ale o 30% lżejsze. Rozwiązanie typy rail - nie wymaga nawiercania płyty. Jeszcze łatwiejsza i szybsza zmiana rozmiaru. Płyta Racetrack stosowana jest tylko w najwyższych modelach nart z linii RC4, Progressor oraz limitownej C-Line. |
| SINTERED BASES Spiekany ślizg ma wyjątkowe własciwości i bardzo długą żywotność. Nasmarowany jest szybszy od tłoczonego. Z reguły twardszy i bardziej wytrzymały. Należy często smarować go na gorąco i czyścić dokładnie przed każdym smarowaniem. |
| TIP PROTECTOR Ochraniacz dziobów nart. Zapobiega przed uszkodzeniem i rozwarstwieniem się nart, wpływając znacząco na ich żywotność. |
| SNAKE SKIN Jest to sposób wykończenia laminatu, który polega na tym że zewnętrzna powierzchnia narty posiada chropowatą strukture przypominająca skóre węża. Dzieki temu narty są bardziej odporne na zarysowania i uszkodzenia niż narty gładkie, lakierowane. Snake Skin powoduje, że nawet po kilku sezonach intensywnej jazdy narty dalej prezentuja się świetnie i wygladają jak nowe. |
WIĄZANIA FISCHER RS 11 Powerrail
| Wysokość stania | 25 - 31 mm |
| Waga narciarza | > 31 kg |
| DIN | 3 - 11 |
| TECHNOLOGIA |
| FULL DIAGONAL TOE Wiązania wypinają się w promieniu 180°, dzięki czemu sprawdzają się podczas upadków w różne strony. Minimalizują ryzyko urazów wiązadeł i ścięgien. |
| FRP Cztery rolki i ruchoma płytka to system usprawniający wypinanie i właściwe działanie wiązań. |
| AFS Udoskonalony system uwalniania buta z wiązania. But uwalniany jest z wiązania szybko i płynnie, gwarantując najwyższy poziom bezpieczeństwa. |
Narty w testach
Spora stabilność w połączeniu z doskonałym trzymaniem na krawędziach i precyzyjnym odpowiadaniem na impulsy sterowania. Te narty znajdą bardzo wielu zwolenników o ile lubią oni jazdę długimi i średnimi wirażami. Krótkie skręty – zarówno szurane, jak i cięte – wymagają siły i koncentracji.
Źródło: magazyn Snowplanet , magazyn NTN
DODATKOWE MATERIAŁY