Kolekcja nart Atomic 2019 to druga już z kolei kolekcja Atomic z udziałem technologii SERVOTEC. Jakie są więc narty Atomic 2019 Servotec? Już w sezonie 2018 pojawiły się narty “sklepowe” wyposażone w ten patent. Wcześniej Servotec był z dużymi sukcesami stosowany w nartach zawodniczych teamu Atomic. Wyniki jakie osiągali najlepsi zawodnicy na tych nartach w Pucharze Świata a ostatnio również na Olimpiadzie w Korei są najlepszym uzasadnieniem wprowadzenia tej technologii do masowo produkowanych nart tej marki.
Servotec – premiera Atomic w sezonie 2018
Wprowadzając Servotec w sezonie 2018 do swoich nart kolekcyjnych, firma Atomic dość sporo miejsca poświeciła na dokładne opisanie tej technologii, również my na naszym blogu poświeciliśmy w sezonie 2018 jej sporo miejsca.
Najważniejsze cechy Servotec wg producenta przedstawiliśmy również na poniższym filmie, który powstał już rok temu.
Zobacz film o technologii Sevotec 2019 – kliknij poniżej:
Atomic 2019 Servotec – jak wygląda jego działanie w praktyce
Po pierwszym roku bytności technologii Servotec w kolekcyjnych nartach Atomic można już określić faktyczne działanie tej technologii.
Można już porównać z praktyką cechy o których pisali technolodzy Atomic wprowadzając Servotec na rynek narciarski.
Czy sprawdziły się ich założenia i co faktycznie daje Servotec dla rekreacyjnego narciarza?
Objeżdżając przez ponad już rok zarówno narty Redster S9, G9 jak i Redster X9 zauważyliśmy kilka istotnych cech jakimi charakteryzują się te narty, a co jest wynikiem wprowadzenia technologii Servotec. Oto nasze praktyczne obserwacje.
Praktyczne zalety nart z technologią Atomic 2019 Servotec
Waga nart – jak wiemy zastąpienie technologii Doubledeck przez Servotec spowodowało znaczne obniżenie wagi nart, W przypadku nart Redster S9 jest to ponad 1kg, czyli dość dużo.
Wiele osób wątpiło początkowo w to, że tak lekkie narty będą wystarczająco dobrze trzymały krawędź przy agresywnej sportowej narcie. Ta teoria popierana była przeświadczeniem, że tylko ciężkie narty odpowiednio wspomagają dociśniecie krawędzi. Tu jednak dobitnie Servotec sprawdził się doskonale, powodując że narty przy pomocy pręta Servotec są doskonale dociskane do podłoża podczas jazdy.
Trzymanie krawędzi – bardzo dobre w nartach z technologią Servotec – to właśnie kolejna istotna ich zaleta. Narty z tą technologią prowadzone nawet w ciasnych łukach i nawet na bardzo twardej i oblodzonej trasie dają wrażenie jakby jechało się na żyletkach.
Redukcja drgań – nawet w sytuacjach gdzie podczas jazdy pojawiają się wibracje i narty teoretycznie powinny wpaść w nieprzyjemne drgania, Servotec dociskając przody nart, powoduje że nie tracą one kontaktu z podłożem.
Stabilność – narty z Servotec stały się jeszcze bardziej pewne i stabilne. Szczególnie wyraźnie można to odczuć przy szybkiej agresywnej jeździe na nartach Redster G9 po twardej trasie. Dzięki prętowi Servotec narty wykazują ciągły stan napięcia i są niesamowicie sprężyste.
Przejście z krawędzi na krawędź – narty z Servotec dają wrażenie dużo większej reaktywności, tak jakby skrócił się czas powrotu narty z maksymalnego wygięcia do wyprostu. Dodatkowo przy wyjściu ze skrętu dostajemy dodatkową porcję energii tak jakby narty same wypychały nas w kolejny skręt. Najwyraźniej można to zauważyć w nartach Redster S9 chociaż i w nartach Redster X jest to wyczuwalne.
Kolekcja nart Atomic 2019 – modele z technologią Atomic 2019 SERVOTEC
Poniżej przedstawiamy i opisujemy wszystkie modele nart z kolekcji Atomic 2019 Servotec w których konstrukcji wykorzystano technologię Servotec. Są to również modele, które mieliśmy okazję testować przez ponad rok, a nasze wrażenia z tych testów opisywaliśmy powyżej.
narty Atomic Redster G9 SERVOTEC 2019
To najbardziej rozpoznawalne i medialne narty z technologią Atomic 2019 Servotec. To z nimi na podium wchodzą zwycięzcy z teamu Atomic po wygranych zawodach.
Zarówno Marcel Hirscher jak i Mikaela Schiffrin chętnie pokazują się w towarzystwie tych nart. Zresztą ich narty zawodnicze, na których startują w slalomie gigancie są bardzo podobne i wyposażone również w pręt Servotec. Narty te ( AA0026568 ) dostępne są z dwoma modelami wiązań:
z wiązaniami Atomic X 12 TL ( AASS01598 )
z wiązaniami Atomic X 14 TL RS ( AASS01478 )
narty Atomic Redster S9 SERVOTEC 2019
To kolejny model z technologią Atomic 2019 Servotec, tym razem o slalomowym charakterze i krótszym promieniu skrętu.
Narty Atomic Redster S9 ( AA0026570 ) dostępne są w sezonie 2019 z wiązaniami:
Atomic X 12 TL ( AASS01600 )
Atomic X 14 TL RS ( AASS01480 )
narty Atomic Redster X9 2019
Atomic Redster X9 ( AA0027092 ) oferowane są z dwoma różnymi wiązaniami:
Atomic X 12 TL ( AASS01644 )
Atomic 14 TL RS ( AASS01646 )
Atomic Redster X9 Green to narty które w sezonie 2019 idą kolorystycznie i stylistycznie “pod prąd” przyjętych dotychczas przez markę Atomic standardów. Do tej pory wszystkie sportowe narty z linii Atomic Race nawiązywały kolorystycznie do płomiennej czerwieni. Narty Redster X9 już w ostatnich dwóch sezonach wyłamały się kolorystycznie z tych reguł i był wściekle pomarańczowy. Ale dopiero sezon 2019 przynosi prawdziwą kolorystyczną rewolucję. Powyżej i poniżej prezentujemy narty Redster X9 w pięknej zieleni. Groszkowa zieleń początkowo wywołała u nas szok, gdy po raz pierwszy w Austrii na testach zobaczyliśmy te narty. Ale już po kilku godzinach gdy mieliśmy możliwość testować te narty na śniegu dostrzegliśmy i doceniliśmy zamysł designerów Atomic.
Model ten w wersji GREEN prezentuje się bardzo atrakcyjnie na tle bieli śniegu i naprawdę nam się podoba.
A Wy co sądzicie na ten temat?
Więcej na temat na temat najnowszych nart Atomic Redster X9 2019 przeczytać można w 2 artykułach, które publikowaliśmy już wcześniej:
“Nowość Atomic – Redster X9 2019” oraz “Jak Powstał Model Atomic Redster X9 2019 ?”
narty Atomic Cloud 12 SERVOTEC 2019
Narty Atomic Cloud 12 ( AA0026606 ) sprzedawane są z wiązaniami:
Atomic X 12 TL ( AASS01322)
Pełny opis kolekcji Atomic 2019 można znaleźć we wcześniejszym wpisie na naszym blogu: “Narty Atomic 2019 – Najnowsza Kolekcja”