Materiały rdzenia
Rdzeń jest sercem i duszą deski snowboardowej. Aby uzyskać pożądane właściwości jezdne poszczególnych desek wybraliśmy i odpowiednio połączyliśmy różne rodzaje rdzeni. Celem było znalezienie idealnej kombinacji materiałów i konstrukcji. Ponad 12-letnie doświadczenie z honeycomb nauczyło nas jak osiągnąć najlepszą konstrukcję rdzenia z użyciem tego materiału.
Nasi zawodnicy chcieli lżejsze deski do wyższych lotów, lepsze prowadzenie i sprężystość bez zmniejszenia stabilności. Poszukiwaliśmy nowych materiałów i testowaliśmy różne konstrukcje aż w końcu znależliśmy idealne połączenie. Końcowym wynikiem jest użycie CellGlass do budowy nowego rdzenia Supreme Formula Woodcore.
Do budowy rdzenia używamy następujących materiałów:
Drewno-jego harmonijne właściwości sprawiają ,ze jest idealnym
materiałem do budowy deski. Do konstrukcji naszych desek używamy drewna z topoli, które oferuje doskonałe proporcje pomiędzy wagą a sprężystością i tłumieniem drgań.
Honeycomb ( plaster miodu)– materiał używany w lotnictwie i w inżynierii kosmicznej. Jego idealna, geometryczna struktura redukuje wagę rdzenia do jednej dziesiątej wagi rdzenia z topoli.
CellGlass (szkło komórkowe)– to nasz najnowszy materiał. Po raz kolejny odnależliśmy rozwiązanie w technologii kosmicznej. Cellglass posiada gęstość 6g na cm sześcienny co sprawia, że jest niezwykle lekkim materiałem o doskonałym tłumieniu drgań.
Konstrukcje rdzeni
Supreme Formula Woodcore – Kombinacja ekstremalnie lekkiego i pochłaniającego drgania CellGlass i drewna z topoli daje konstrukcję niespotykanie lekkiej deski o najwyższych właściwościach jezdnych. Cztery pasy CellGlass wkomponowane są w rdzeń drewniany. Duke 158 z Supreme Formula Woodcore waży jedynie 2,65 kg i oferuje przy tym pełną stabilność.
Formula Woodcore – Ten typ rdzenia podobny jest do Supreme Formula Woodcore. Jedyną różnicą jest to, że zawiera tylko dwa pasy CellGlass .Jest bardzo harmonijny i lżejszy o 20% od zwykłego rdzenia drewnianego.
Segment-HoneyComb-Construction– Ten rdzeń to kombinacja Honeycomb i drewna. Różnica w miękkości tych dwóch materiałów powoduje wchłanianie drgań wzdłuż deski. Rezultatem jest precyzyjne i harmonijne trzymanie na krawędzi.
HoneyComb-Bares-wstawki z plastra miodu wkomponowane są w rdzeń drewniany. Redukuje to wagę o 30% i daje dobrą sprężystość. Ta progresywna właściwość gwarantuje optymalne Ollie.
Chanell-Woodcore– Konstrukcja tego rdzenia to podłużne kanaliki wycięte na całej jego długości. Powoduje to obniżenie wagi i gwarantuje optymalną sprężystość.
Konstrukcja Sidewall (boki deski)
Cup-Construction– Konstrukcja ta to nachodząca na boki deski warstwa laminatu biegnąca aż do krawędzi deski. Technologia ta pozwala na bezpośrednie przeniesienie siły na krawędź deski i umożliwia nam obniżenie wagi deski przez eliminację osobnych ścianek bocznych.
ABS-Sandwich-Construction– W tej konstrukcji używamy ścianek z ABS do przenoszenia siły na krawędzie. Nasz ABS łączy w sobie właściwości tłumienia drgań i bezpośredniego przenoszenia siły co daje deskę łatwą w prowadzeniu, pozwalającą na precyzyjne manewrowanie.
Fiberglass– Razem z kompozycją rdzenia Fiberglass ( tkanina szklana) odpowiedzialna jest za ogólną charakterystykę jezdną deski. Do naszych desek używamy tylko najwyższej jakości tkanin. Układ włókien szklanych ma decydujący wpływ na wzdłużną, poprzeczną i skośną giętkość deski, czyli na większość jej właściwości jezdnych. Używamy następujących tkanin by osiągnąć optymalne właściwości naszych desek.
Biax-Fiber ( włókna biegną w dwóch kierunkach)– Powoduje zrównoważoną sprężystość i giętkość. Tkanina ta używana jest do wyrozumiałych na błędy desek, na których jazda to relaks.
Triax-Fiber ( włókna biegną w trzech kierunkach)– Powoduje wysoką sztywność skośną połączoną z bardzo zrównoważoną sztywnością wzdłużną i poprzeczną. Rezultatem jest deska z “pazurem” do agresywnej jazdy.
Specjalne dodatki
X-Carbon– Paski karbonu są przytwierdzone do dołu rdzenia by wpłynąć na poprawę wielu właściwości deski. Pomagają w przenoszeniu sił bez ingerowania w giętkość deski. Dzięki lepszemu kontaktowi z podłożem i ulepszonemu trzymaniu na krawędzi będziesz po prostu szybszy!
Kevlar-string– Podczas gdy karbon wpływa na dynamikę deski, kewlar odpowiada za ograniczenie drgań i wibracji do minimum. Wibracje powinny być wytłumione na górze deski więc paski kewlarowe przymocowane są na górnej stronie rdzenia.
PowerWings– Zbudowane są z tkaniny szklanej zintegrowanej ze rdzeniem w okolicy wiązań i powodują dodatkowe tłumienie i leprze przenoszenie siły.
Sidecut(promień skrętu)
Promień skrętu ma decydujące znaczenie dla właściwości jezdnych deski. Charakterystyka skrętu, stabilność, trzymanie na krawędzi i prowadzenie powinny być dopasowane do przeznaczenia deski i ambicji użytkownika.
Radial Side-Cut– Takie wycięcie deski zapewnia neutralne właściwości jezdne. Używamy go do dwóch rodzajów desek- dla dobrej kontroli w deskach typu All Mountain o takiej samej szerokości przodu i tyłu deski oraz do desek freestyle’owych o agresywnym ale kontrolowanym przejściu z krawędzi na krawędź.
Progressive Sidecut– Promień skrętu w tych deskach składa się z szeregu zmniejszających w kierunku tyłu deski okręgów. Zwiększa to kontrolę krawędzi, przyśpiesza wychodzenie ze skrętu i zapewnia agresywne właściwości jezdne deski.
Ślizgi
Sintered Graphite-S Base– Jest to rodzaj ślizgu używany do desek race’owych. Odpowiednio utrzymywany i smarowany woskiem odwdzięczy się niezwykła prędkościa.
Premium Sintered Base– Jest to jeden z najszybszych ślizgów na rynku. Dla optymalnej jazdy wymaga dobrej konserwacji.
Premium Base– Ten rodzaj ślizgu jest niezwykle wytrzymały i dobrze jeżdzi we wszystkich warunkach
Cut-in– Nasz ślizg Cut-in posiada grafiki i znaki wycięte i wstawione za pomocą wysokiej i precyzyjnej technologii.