Narty Atomic Redster to od kilku ładnych już sezonów segment nart tej marki o najbardziej sportowym charakterze. To nie zmienia się również w sezonie 2020. Nadal to własnie seria nart Atomic Redster oferuje sportowe modele przeznaczonych do jazdy zarówno krótkim jak i długim skrętem. Nadal wszystkie narty w tej serii będą w rasowym sportowym kolorze Made in Atomic – w czerwieni. Nadal podzielone będą na 2 grupy: S-slalom i G-gigant.
Sukcesy – narty Atomic Redster
Pisząc o nartach Atomic Redster nie sposób nie odnieść się do ich zawodniczych protoplastów, czyli nart FIS. To właśnie na takich nartach najlepsi zawodnicy teamu Atomic od lat odnoszą ogromne sukcesy w zawodach Pucharu Świata, sięgając praktycznie co roku po Kryształową Kulę. Najlepsi w teamie Atomic , oraz najlepsi na świecie w sezonie 2018 to: Marcel Hirscher & Mikaela Shiffrin. To tych właśnie zawodników niejednokrotnie mogliśmy obserwować podczas jazdy i podczas dekoracji z nartami Atomic Redster. Oczywiście ich narty różnią się znacznie od nart sklepowych. Są dużo sztywniejsze niż sklepówki i przygotowywane indywidualnie dla zawodników. Jednak wiele rozwiązań technologicznych i konstrukcyjnych, które pojawiają się najpierw w Pucharze Świata trafia późnej do sklepowych nart. Tak było na przykład z Servotec.
Servotec a narty Atomic Redster
O działaniu technologi Servotec pisaliśmy już na naszym blogu kilkukrotnie, m.in. Technologia Servotec – Przegląd Modeli Nart Atomic 2019 Servotec, dlatego poniżej przypomnimy tylko króciutko działanie tego systemu.
Działanie Servotec porównywalne jest do działania sprzęgła – po niemiecku Servolenkung. Sam system zaś ogranicza się do stalowego pręta, który jest umieszczony po środku nart, w ich przedniej części. Pręt ten pod płytą wiązania kończy się elastomerem. Jest te element wykonany z elastycznego materiału, który ugina się pod wpływem nacisku pręta Servotec.
Zadaniem Servotec jest przenoszenie energii z przedniej części nart w kierunku jej środka co ma spowodować równomierny docisk krawędzi podczas jazdy. Servotec odpowiedzialny jest również za tłumienie drgań, które powstają podczas jazdy. Rozwiązanie to sprawdza się zarówno na poziomie zawodniczym jak i w nartach rekreacyjnych a wprowadzenie Servotec do kolekcji nart Redster wpłynęło bardzo pozytywnie na ich odbiór wśród klientów.
Podstawowe zalety wprowadzenia Servotec do nart Atomic Redster S9 i G9:
1) obniżenie wagi nart – Servotec jest bardzo lekkim rozwiązaniem w porównaniu do wcześniejszej technologii D2
2) poprawa trzymania krawędzi – lepsze dociśnięcie nart do podłoża podczas jazdy
3) tłumienie drgań – eliminacja wibracji podczas jazdy
4) reaktywność nart przy przejściu z krawędzi na krawędź – skrócił się czas reakcji nart
Narty Atomic Redster 2020 – charakterystyka modeli
Narty Atomic Redster, które znalazły się w linii Redster 2020 pozostały nadal w sportowym, charakterystycznym dla Atomic-a kolorze czerwonym. Jednak grafika wszystkich nart różni się od kolekcji 2019. W wyglądzie nart dodano kilka szczegółów graficznych, które jednak spowodowały że cała linia jest bardzo spójna a narty wyglądają klasycznie ale też bardzo rasowo i sportowo.
Największa zmianą w tej linii w porównaniu do roku 2019 jest brak narty Redster TR (Team Race), która w sezonie 2020 wypadła z kolekcji. Są też dość istotne zmiany techniczne, ale opiszemy je w końcowej części tego artykułu. Podział samej linii Redster stał się dzięki temu bardziej klarowny i precyzyjny. W roku 2020 w linii nart Atomic Redster znajdują się 2 narty o charakterze slalomowym – czyli: Redster S9 i Redster S7 oraz 2 gigantki – Redster G9 i Redster G7.
AASS02056 Redster G9 + X 12 TL GW
AASS02058 Redster G9 + X 14 TL RS GW
długości: 165/171/177/183
geometria: 110/68/96,5 przy 177cm
promień skrętu: 18.4 przy 177cm
rocker: Active Camber 0/100/0
technologie: Servotec, Hight-Speed Sidecut, Full Sidewall, Power Woodcore, Ultra Titanium Powered, Structured Topsheet, World Cup Base Finish
waga: 3216g przy 177cm
AASS02074 Redster S9 + X 12 TL GW
AASS02076 Redster S9 + X 14 TL RS GW
długości: 153/159/165/171
geometria: 118/68/104 przy 165cm
promień skrętu: 12.7 przy 165cm
rocker: Active Camber 0/100/0
technologie: Servotec, Hight-Speed Sidecut, Full Sidewall, Power Woodcore, Ultra Titanium Powered, Structured Topsheet, World Cup Base Finish
waga: 3005g przy 165cm
AASS02054 Redster G7 + FT 12 GW
długości: 161/168/175/182
geometria: 115,5/70/102,5 przy 175cm
promień skrętu: 16.2 przy 175cm
rocker: Active Camber 0/100/0
technologie: Full Sidewall, Power Woodcore, Titanium Powered, Structured Topsheet, World Cup Base Finish
waga: 2796g przy 175cm
AASS02070 Redster S7 + FT 12 GW
długości: 149/156/163/170
geometria: 114,5/70/102 przy 163cm
promień skrętu:14 przy 163cm
rocker: Active Camber 0/100/0
technologie: Full Sidewall, Power Woodcore, Titanium Powered, Structured Topsheet, World Cup Base Finish
waga: 2636g przy 163cm
Jakie są różnice w nartach z grupy Redster 2020 w porównaniu do wcześniejszych modeli ?
Czym różnią się modele nart Atomic Redster 2020 od modeli z wcześniejszych lat ?
Czy są jakieś nowinki technologiczne w budowie nart z grupy Redster 2020 ?
Jakie są nowości konstrukcyjne Atomic Redster2020 ?
Tego typu pytania pojawiają się praktycznie zawsze przy nowej kolekcji nart. Co roku bowiem producenci starają się coś zmienić w swoich nartach. Często w przypadku udanych modeli te zmiany są minimalne.,, kosmetyczne – zgodnie z zasadą “nie da się poprawić tego co już jest doskonałe? W przypadku nart mniej udanych zdarza się tak że wypadają one z kolekcji. Na ich miejsce wskakują jednak często nowe produkty, które zawsze też wnoszą coś nowego. Nie inaczej jest w nadchodzącym sezonie również z nartami z grupy Atomic Redster 2020. Zacznijmy więc właśnie od takich zmian…
Zmiany ilościowe w grupie nart Atomic Redster 2020
Z grupą nart Atomic Redster 2020 pożegnała się narta, która mimo swoich wielu zalet konstrukcyjnych i bardzo przyzwoitych parametrów, nie spodobała się fanom marki Atomic. Jest to model nart Redster TR (Team Race). Tutaj planiści Atomica nie zdecydowali się na wprowadzenie jakiegoś całkiem nowego modelu. W grupie nart Redster 2020 pozostały więć 4 podstawowe modele. Modele te opisywaliśmy powyżej ale tak dla przypomnienia są to:
- Atomic Redster G9 2020
- Atomic Redster S9 2020
- Atomic Redster S7 2020
- Atomic Redster G7 2020
Zmiany jakościowe w grupie nart Atomic 2020
Tutaj w grę wchodzą zmiany konstrukcyjne i nowinki techniczne jakie pojawiły się nowej grupie nart Redster 2020. Poniżej postaramy się je wymienić w punktach tak aby były bardziej czytelne.
Są 3 podstawowe i istotne zmiany:
- W nartach Atomic Redster 2020 (dotyczy to nart Redster S9 i G9) jest inny system usztywnienia rdzenia nart – czyli Powered Titanium zastąpiono Ultra Powered Titanium. Zmieniła się grubość warstwy tytanalowej tak aby jeszcze lepiej usztywnić te narty i uczynić je bardziej stabilne przy większych prędkościach. Zmiana ta jest znaczna gdyż grubość tytanalu zwiększyła się aż o 50%. W technologi Powered Titanium stosowany był materiał o grubości 0,4mm, natomiast nowe narty Redster 2020 posiadają tytanal o grubości 0,6mm.
Narty z grubszym tytanalem są bardziej “rasowe ” i wykazują jeszcze bardziej sportowy charakter. Narty z Tanalem Ultra stały się sztywniejsze , bardziej dynamiczne a jednocześnie stabilne przy większych prędkościach. - Wszystkie wiązania jakie są sprzedawane z nartami Redster 2020 są przystosowane do współpracy z systemem Grip Walk . Zmiana ta dotyczy zarówno nart Redster S7 i G7 jak i S9 i G9 w których jeszcze w poprzednim sezonie nie było opcji zakupu takich wiązań.
- Zmianie uległa również warstwa zewnętrzna laminatu, zastosowane zostało rozwiązanie zabezpieczające narty przed klejeniem się śniegu oraz zmniejszające opory powietrza. nart oraz grafika i design jaki zastosowano w nartach Redster S9 2020