Skąd pomysł na takie narty jak Atomic Redster X9?
Jaka jest historia powstania tego modelu?
Na czym polega wyjątkowość tych nart?
Kto stał się ambasadorem modelu Redster X9 2019?
Atomic Redster X9 2019 – geneza powstania modelu
Sukces obecnie najlepszych nart z linii Redster X, czyli Atomic Redster X9 rozpoczął się już w sezonie 2015/2016 kiedy na rynek trafiły pierwsze tego typu deski – poprzednik i protoplasta tego modelu, czyli: Atomic Redster D2 3.0 XT.
Narty te były produkowane zarówno w sezonie 2016 jak i jeszcze w sezonie 2017 w technologii Doubledeck. Jeśli chodzi o jakość i sportowy charakter tego modelu, osiągnięto to przenosząc na konstrukcje nart Redster D2 3.0 XT rozwiązania techniczne i patenty, które były już od lat stosowane w sportowych nartach linii Atomic Redster, w modelach takich jak: Redster 3.0 SL i Redster 3.0 GS. Konstrukcja nart w tym czasie nie zmieniła się, jedyną różnicą w tych nartach pomiędzy sezonami 2016 i 2017 było pojawienie się ze względów praktycznych metalowego okucia na dziobach nart Atomic Redster D2 3.0 XT 2017.
Redster X9 – nowy trend w narciarstwie
Wprowadzenie tego modelu nart na rynek przez markę Atomic było odpowiedzią na trend jaki pojawił się na rynku narciarskim oraz na potrzebę stworzenia modelu nart najwyższej jakości, o charakterystyce sportowej oraz bardzo dobrych sportowych osiągach. Chodziło również o to aby narty te były na tyle uniwersalne, żeby można było pojeździć na nich zarówno krótkim (slalomowym) jak i długim (gigantowym) skrętem. Takie były właśnie narty Redster XT oraz taki jest ich następca Redster X9.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat porównania nart Redster D2 3.0 XT i Redster X9
Sezon 2018 był bardzo dobry dla modelu Redster X9 – “czerwono/ pomarańczowy diabeł” zdobył wielu fanów wśród bardzo dobrych narciarzy i jego sprzedaż była rekordowa. W sezonie tym również doszła długość 169cm tych nart – dedykowana dla najlżejszych mężczyzn i kobiet. W sezonie 2019 narty Atomic Redster x9 zmieniły się w “zielonego diabła” (Redster X9 Green) a ambasadorem tego modelu został wielokrotny mistrz świata w narciarstwie alpejskim – Benni Raich.
Atomic Redster X9 2019 – narty z progresywnym taliowaniem
Uniwersalność i wszechstronność temu modelowi nart zapewniło progresywne taliowanie, czyli taka konstrukcja nart która oparta jest na kilku promieniach skrętu. Idea takich nart (progresywne taliowanie) wywodzi się z prostych zasad jakie zaobserwowano w praktyce w technice jazdy. Narciarz chcący pojechać krótkim, ciętym, slalomowym skrętem, chcąc skrócić czas reakcji nart, w sposób naturalny musi pochylić się do przodu. W większym stopniu wtedy obciążana jest przednia część nart i właśnie tam, czyli w przedniej części nart Redster D2 3.0 XT czy też Redster X9 konstruktorzy Atomic zastosowali krótszy promień skrętu. Dzięki temu narty Atomic Redster X9 “automatycznie” wręcz przejmują charakter nart slalomowych i dają się prowadzić naprawdę ciasnym slalomowym łukiem.
Z kolei kiedy jedziemy szybciej na nartach a wycinane łuki są dłuższe i bardziej łagodne (styl gigantowy) w sposób naturalny przenosimy swój środek ciężkości w kierunku tylnej części nart, obciążając bardziej tą ich część gdzie zastosowano dłuższy (gigantowy) promień skrętu. Narty jadą wtedy stabilniej i mniej nerwowo dając nam możliwość pojechania naprawdę szybko.
Servotec – kolejny etap rozwoju nart Redster X9 2019
Sezon 2017/2018 w historii rozwoju marki Atomic ma na imię: Servotec. Technologia ta wywodząca się z Pucharu Świata i dopieszczona przez team zawodników Atomic z Marcelem Hirscherem na czele przebojowo wkroczyła do kolekcji sklepowych nart Atomic. Zastąpił on poprzednią technologie jaka była stosowana w sportowych nartach Atomic – czyli Doubledeck.
SERVOTEC pojawił się w najlepszych modelach nart Atomic w kolekcji 2018 – również w nartach Redster X9.
Co daje wprowadzenie technologii Servotec w nartach Redster X9?
1) przekaz energii poprzez pręt Servotec z przedniej części narty na środkową
2) usztywnienie przedniej części narty
3) poprawa sprężystości i elastyczności nart
4) tłumienie drgań powstających podczas jazdy
5) zmniejszenie wagi nart
Więcej na temat znajdziecie w tym artykule: Jak Działa Atomic SERVOTEC W Nartach Atomic 2018 ?