Atomic Redster S9 2020 versus Redster Doubledeck 3.0 SL

5/5 - (1 ocena)

Ledwo skończył się sezon narciarski 2019, a my już pracujemy w pocie czoła, aby przygotować dla was perełki narciarskie sezonu Zima 2020. Dziś na tapecie najnowsze “dziecko” Atomica – narty Redster S9 2020.
Jak bardzo zmieniła się konstrukcja nart Redster S9 na przestrzeni tych kilku lat?
Technologia budowy nart w ostatnich latach poszła mocno do przodu. Konstruktorzy nart Atomic nie pozostali na te zmiany obojętni. Redster S9 2020 nie tylko zyskał świeżą szatę graficzną, ale też konstrukcyjnie został podrasowany. Tak, że każdy zapalony narciarz, z zacięciem sportowym, odnajdzie w tym modelu narty dla siebie..

Co nowego w stajni Atomic?

Co roku każda marka prześciga się w projektowaniu nowych serii nart. A wszystko po to by zadowolić nawet najbardziej wymagającego klienta. Narty race’owe, all mountain, slalomowe, on piste, off piste, dla kobiet i dla dzieci. Oferta jest tak duża, że można dostać bólu głowy chcąc połapać się we wszystkim. Dlatego przygotowaliśmy porównanie znanej i lubianej narty Atomic Redster Doubledeck 3.0 SL z jej najmłodszą siostrą Atomic Redster S9 2020. Oba modele, choć różnią się kilkoma sezonami między sobą, są nartami o tej samej charakterystyce i przeznaczeniu. Oba te Redstery należą wiec do grupy Race i są nartami o charakterze Slalomowym. Są więc przeznaczone dla najlepszych pod względem techniki narciarzy rekreacyjnych. Dla tych którzy szukają nart o zacięciu sportowym i możliwie małym promieniu skrętu.Atomic Redster S9

Redster S9 2020 – konstrukcja na miarę Mistrza!

Warto wspomnieć, że przy konstruowaniu najnowszego Redstera S9 maczał palce sam Marcel Hirscher. Jest to niekwestionowany od wielu sezonów, Mistrza Świata w slalomie i slalomie gigancie. Team Atomic na czele z Hirscherem okazał się nie do pokonania na przestrzeni ostatnich kilku sezonów. Dlatego też inżynierowie zespołu Atomica postanowili przenieść technologię nart zawodniczych na narty amatorskie. Jak głoszą legendy, sam Marcel Hirscher godzinami testował nowe, slalomowe Redstery w każdych możliwych warunkach. Fabryka, w której powstawały kolejne prototypy nart Redster S9 i G9 nie bez powodu znajduje się w Altenmark. Czyli w austryjackich Alpach, w raju dla narciarzy, z perfekcyjnie przygotowanymi stokami. Konstruktorzy fabryki z Altenmark tak długo dopieszczali narty Redster, zmieniali je i poprawiali w każdy możliwy sposób, aż powstały narty idealne. Zostały one w końcu zaakceptowane przez mistrza Marcela. Tak narodziły się nowe narty Atomic Redster S9 2020. Czas, energia i zaangażowanie wszystkich, którzy brali udział w tworzeniu nowych nart Atomic Redster S9 sprawiła, że powstały idealne, sklepowe slalomki.
Te cudeńka jeszcze w lutym/marcu 2019 trafiły na wirtualne półki sklepowe w najlepszych sklepach Europy. My również dostaliśmy te narty i mieliśmy możliwość testowania ich dużo wcześniej. Zanim jeszcze mróz spowije szyby, a stoki narciarskie pokryją się śniegiem, rozpoczynając sezon 2019/20.
Oto więc one – oto najnowsze slalomowe narty Atomic Redster S9 2020.

Redster S9 – czyli zmiany, zmiany, zmiany…

Jak zmieniły się najnowsze Atomic Redster S9 2020 w porównaniu do swoich poprzedników Redster Doubledeck D2 3.0 SL? Już na pierwszy rzut oka widać, że zewnętrznie to kompletnie inna narta. Konstrukcyjnie też wiele się zmieniło. Obecnie jest to najszybsza narta, która wyszła spod maszyn fabryki Atomic. Jeśli lubisz prędkość i dynamikę, to mamy dobrą wiadomość- Atomic Redster S9 2020 stał się rzeczywistością na wyciągnięcie ręki każdego narciarza- amatora.

Atomic Redster S9 Atomic Redster Doubledeck 3.0 SL

Servotec w nartach Redster S9 2020

Zmianę, która widać gołym okiem, porównując oba te modele, jest zrezygnowanie z technologii Doubledeck na rzecz technologii Servotec. Przez lata stosowana była w najlepszych modelach nart Atomic technologia Doubledeck, czyli zewnętrznego carbonowego usztywniacza/amortyzatora. Zastąpiona ona została przez najnowsze, technologiczne “dziecko” Atomic – czyli Servotec. Jak Działa Atomic SERVOTEC W Nartach Atomic 2018 ?
Jest to coś w rodzaju wspomagania, dzięki któremu dużo łatwiej i sprawniej narty przechodzą z krawędzi na krawędź, a duża prędkość nie przeraża. Narty, dzięki konstrukcji Servotecstają się bardziej stabilne (nie ma mowy o drganiach i wibracjach) Dużo lepiej też adaptują się do nierówności terenu, z którym mają się zmierzyć. A Ty wkładasz minimum siły, żeby docisnąć krawędź do śniegu.
I to działa….. I to jak działa !!!

Waga i geometria nart Redster S9 2020 – porównanie

Dzięki zastosowaniu Ultra Power Woodcore, czyli niezwykle lekkiego, lecz jednocześnie twardego rdzenia drewnianego pochodzącego z topoli, zyskano ponad 0.5 kg na wadze pojedynczej narty. Nowe narty Atomic Redster 2020 są więc jako para ponad 1kg lżejsze niż ich poprzedniczki z technologią Doubledeck. W efekcie końcowym przekłada się to na łatwość w manewrowaniu nartami podczas jazdy oraz niższy poziom zmęczenia narciarza po całym dniu szaleństw na stoku. Dodatkowo pokrycie narty warstwą tytanu wzmacnia jej konstrukcję.

porównanie wagi nart atomic redster 2017 i 2018

Jeśli chodzi o grubość narty, jak widać poniżej, nowy Redster S9 2020 jest nieco grubszy od starej slalomki Atomic Doubledeck. Ale dzięki umiejętnemu ułożeniu kolejnych warstw oraz użyciu lżejszych materiałów w konstrukcji, zostało to przekłute w sukces, bo dzięki temu zyskujemy konkretną i stabilną i lżejszą nartę dla prawdziwych fanów narciarstwa.

Atomic Redster S9

Zmieniono również sam shape nowych narty. Active camber (czyli 100% camber), charakterystyczny dla Redster S9 2020 zastąpił technologię 5% tip rocker, która była zastosowana w nartach Redster D2.

camber Atomic Redster S9
Atomic S9 2020
zdjęcie przedstawia profil nart race rocker dla nart raceowych marki atomic na sezon 2015
Atomic Redster D2 3.0 SL 2017

Porównajmy więc jeszcze parametry obu nart – czyli ich geometrię. Nowe Redstery S9 są znacząco węższe na dziobach i piętkach. Ich szerokość wynosi odpowiednio 118mm i 104mm.  Czyli ich poprzedniczki – narty D2 SL były szersze o 7-7,5mm. Również różnica szerokości pod butem, czyli w talii wynosi 1 mm (oczywiście węższe sa również Redster S9). Kolejna znaczna zmiana to promień skrętu (radius), który dla długości 165 cm wydłużył się aż o 1,7m w nowych nartach Redster S9.

Atomic Redster S9

Zewnętrzne zmiany w nartach Redster S9 2020

Sidewall na ściankach bocznych, który w Redster S9 2020 jest na całej długości narty, ma za zadanie przekazywać każdy nacisk narciarza bezpośrednio na krawędź. Dzięki temu reaktywność narty Redster S9 jest dużo lepsza. Starsza technologia – Tapered Sidewall , która była stosowana w nartach Doubledeck 3.0 SL odeszła więc do lamusa.

Atomic Redster S9 doubledeck SL 2017_2018

W nartach Redster S9 2020 prawiono również ich wykończenie w obrębie ślizgów. Ulepszona, jodełkowa struktura ślizgu w najnowszych Atomic Redster S9 2020, została skopiowana z nart dedykowanych zawodowym profesjonalistom. World Cup Base Finish, ma sprawić, żebyś poczuł się jak jeden z nich. 🙂

ślizg narty Atomic Redster S9 2018 vs Redster Doubledeck 3.0 SL 2017

Co do samego designu, zmiany są diametralne. Mimo, iż narta Redster S9 2020 jest teraz krwisto czerwony, co pewnie powoduje, że ich właściciel jest dużo bardziej widoczny na stoku, to jest w nim jakaś nutka stylu i minimalizmu. Warstwa ochronna, Structured Topsheet, którą pokryto nartę, sprawia, że śnieg nie przylepia się do niej. Ma to wpływ na zachowanie ich wagi,  sztywności i charakterystyki pracy. Co więcej powłoka ta jest dużo bardziej odporna na zarysowania, przypadkowe zniszczenie.

Atomic Redster S9 2018 doubledeck sl 2017 12

Atomic Redster S9

Nowe wiązania w nartach Redster  S9 2020

Wiązania nie uległy większym zmianom technologicznym, choć oczywiście odświeżono ich wygląd, dopasowując kolorystycznie ich wygląd do najnowszych nart .
Na rynku dostępne są ich dwie opcje, różniące się głównie skalą wypięcia DIN: X 12 TL GW oraz X 14 TL RS GW.

Narty Atomic Redster S 9 + wiązania X 12 TL GW 2020

Narty Atomic Redster S 9 + wiązania X 14 TL RS GW 2020

Oczywiście również w nowych nartach slalomowych Atomic – Redster S9 2020, a właściwie w ich wiązaniach, pojawił się najnowszy trend technologiczny ostatnich lat. Podstawowe wiązania stosowane w nartach Redster S9 – czyli: X12 TL GW są już kompatybilne z systemem Grip-Walk. Tak więc niezależnie od tego czy będziemy chcieli na tych nartach jeździć z użyciem swoich starych, klasycznych butów narciarskich, czy też użyjemy najnowszych modeli butów Atomic lub innych marek – wiązania te będą pasowały.

Atomic Redster S9

Testy nart Atomic Redster S9 2020 – opinie i uwagi

Mamy to szczęście, że kilkukrotnie już mieliśmy okazję testować te narty. Test nart Redster S9 2020 mieliśmy okazję przeprowadzić w Austrii podczas Europejskiego mitingu dla dystrybutorów marki Atomic i Salomon w Zauchensee. Następnie podczas wyjazdu testowego do Francji w Val Thorens (3 doliny) oraz podczas kilku krótszych wyjazdów. Zawsze kiedy warunki śniegowe i przygotowanie trasy było odpowiednie do jazdy na tego typu nartach, testowanie nart Redster S9 sprawiało nam ogromną przyjemność. Narty te są niepowtarzalne i “kochają” wręcz krótki skręt. Zaskakują niesamowitą płynności i dynamiką. Poniżej przedstawimy/wypunktujemy, zauważone przez nas różnice podczas testów w jeździe na nartach Redster S9 2020 w porównaniu  do nart Redster D2 SL.

Opinie testowe:

  • narta Redster S9 nie jest tak nerwowa, stabilniejsza przy inicjacji skrętu
  • Redster S9 są bardziej stabilne, lepiej dopasowują się i dociskają do nierówności terenowych
  • Nowa narta jest lżejsza i łatwiejsza w prowadzeniu
  • Servotec świetnie tłumi drgania i wibracje
  • szybsze przejście z krawędzi na krawędź w nartach Redster S9
  • doskonała kontrola nowych nart w skręcie
  • lepsza reaktywność, przekaz sił z narciarza na narty

Podsumowanie porównania nart Atomic: Redster S9 2020 vs Redster D2 SL 2017

Powyżej opisane zmiany technologiczne jakie pojawiają się w nartach Redster S9 2020 czynią z tych nart bardzo nowoczesną konstrukcję. Sukcesy jakie osiągali zawodnicy Teamu Atomic, jeżdżąc na nartach o podobnej konstrukcji, w sezonach 17/18 i 18/19 dowodzą że zarówno nowa geometria nart jak i zastosowanie Servotec sprawdza się w “warunkach bojowych”. Mniejsze szerokości nowych nart, zwiększony promień skrętu, niższa waga, zastosowanie Servotec, zmiany w sidewall i ślizgu – to wszystko wpłynęło korzystnie na osiągi nowych nart.
Najnowsze narty Atomic Redster S9 2020 będą z pewnością czarnym koniem nadchodzącego World Ski Test. Póki co pojedyncze recenzje naszych klientów, którzy nabyli te narty, są bardzo zachęcające. My jesteśmy również pod ich wrażeniem. Wszyscy, którzy mają okazję dosiąść czerwonego rumaka Atomic – nart Redster S9 2020 wyrażają się niezwykle pochlebnie na jego temat.

Narty Atomic Redster S9 to na pewno nasz typ Nr.1 jeśli chodzi o narty slalomowe na sezon 2020

Dodaj komentarz