Linia Fischer Curv 2018 – Ferrari wśród nart na stok.

Oceń ten artykuł.

Fischer w sezonie 2017 / 2018 odsłania przed nami odswieżoną linię RC4 The Curv, która wzbudzała już spore zainteresowanie w sezonie ubiegłym. Teraz linia ta została udoskonalona i otrzymała nową stylistykę z dużą ilością czerwieni, a jak powszechnie wiadomo “czerwony zawsze trochę szybszy”. Linia The Curv marki Fischer składa się z czterech nart o różnej charakterystyce:

  • RC4 The Curv Ti,
  • RC4 The Curv DTX,
  • RC4 The Curv GT
  • RC4 The Curv.

Wszystkie te narty dedykowane są do jazdy po przygotowanych trasach (On Piste), natomiast różnią się od siebie parametrami: szerokością pod butem, taliowaniem, promieniem skrętu jak również stopniem trudności. Generalnie wszystkie trzy modele są maszynami do szybkiej i zaawansowanej jazdy, ale zarówno zaawansowany jeździec, czy nawet średniozaawansowany narciarz z doświadczeniem i aspiracjami do bardziej profesjonalnej jazdy jak również wieloletni ekspert znajdą w niej narty dla siebie.

W ten sposób linia The Curv stwarza szerokie spectrum do wyboru narty do konkretnych potrzeb. Umożliwia wybór nart dla osób preferujących bardziej slalomową jazdę, wycinać nieco dłuższe łuki (kompromis pomiędzy slalomówką i gigantówką) czy też preferujesz stabilność przy zachowaniu dynamiki. Ale, zacznijmy od początku:

Narty Fischer RC4 The Curv GT 2018 + wiązania MBS 13 RC4 Powerrail

Narty Fischer RC4 The Curv GT 2018 + wiązania MBS 13 RC4 Powerrail
Narty Fischer RC4 The Curv GT 2018 + wiązania MBS 13 RC4 Powerrail

RC4 The Curv GT – Najbardziej czerwona i wzbudzająca najwięcej ekscytacji narta z 80 mm pod butem, z oznaczeniem GT – przywodzącym na myśl serie sportowych samochodów Gran Turismo o szerokim rozstawie kół i dużej przyczepności umożliwiające osiąganie znacznych prędkości przy zachowaniu stablilności jazdy. I taki jest właśnie całkowicie nowy RC4 The Curv GT, którego inżynierowie Fischera włączyli do linii Curv. W porównaniu do modelu RC4 The Curv mającego 74 mm pod butem narta RC4 The Curv GT jest lżejsza pomimo szerszego taliowania i większej długości.

Przypomnijmy, że ubiegłoroczny flagowiec z linii The Curv ważył 2500g / 178 cm natomiast najnowszy RC4 The Curv GT już tylko 1950g / 175 cm! Zmianie nie uległy przy tym zastosowane materiały, np. W dalszym ciągu mamy zachowane wzmocnienie tytanowe. Nowa RC4 GT z grupy Curv to doskonała stabilność w każdych warunkach. Curv GT to ekstremalnie dynamiczne zachowanie w skręcie dzięki technologii DiagotexTM. Narta ta jest też dedykowana dla najbardziej zaawansowanych narciarzy, ekspertów o umiejętnościach jazdy określonych przez specjalistów z Fischer’a na (9-10 / 10).

Narty Fischer RC4 The Curv DTX 2018 + wiązania RC4 Z12 Powerrail

Narty Fischer RC4 The Curv DTX 2018 + wiązania RC4 Z12 Powerrail
Narty Fischer RC4 The Curv DTX 2018 + wiązania RC4 Z12 Powerrail

RC4 The Curv DTX to ekstremalnie dynamiczne zachowanie nart w skręcie. Poziom bezpieczeństwa i niepowtarzalny design zawdzięcza natomiast żółtemu i odblaskowemu ślizgowi WC Base. Narta której nazwa wywodzi się z zastosowania carbonowej siatki DIAGOTEX™ znanej z wyścigów, zapewniającej doskonałą sztywność poprzeczną i kontrolę. Nieco cięższa od modelu RC4 The Curv GT – 2075g / 171 cm otrzymała węższe, pośrednie taliowanie 72 mm, delikatnie dłuższy promień skrętu, lecz dostępna jest aż w 4 rozmiarach (157 / 164 / 171 / 178 cm).

Narta posiada wszystkie najważniejsze technologie jak model GT, czyli wspomnianą siatkę DIAGOTEX™, potrójny promień skrętu Triple Radius oraz tytan. Ponadto otrzymała jaskrawy, żółty ślizg wzorowany na nartach zawodniczych z Pucharu Świata. Curv DTX jest nartą dla bardzo zaawansowanych, jednak trochę łatwiejsza niż Curv GT (8-9 / 10). RC4 Curv DTX to czerwono-żółta wyścigówka od Fischera na sezon 2018 z talią osy!

Narty Fischer RC4 The Curv Ti 2018 + wiązania RC4 Z11 Powerrail

Narty Fischer RC4 The Curv DTX 2018 + wiązania RC4 Z12 Powerrail
Narty Fischer RC4 The Curv DTX 2018 + wiązania RC4 Z12 Powerrail, Źródło: Flickr.com (zdjęcie samochodu)

Narty RC4 The Curv Ti z Triple Radius zapewniają doskonałe zachowanie w różnorodnych wirażach. 0.5 titanalu odpowiada za niezachwianą pewność bez względu na przeciążenia. Ich cecha specjalną jest gładkie wchodzenie w skręty, pomimo ich bardzo dynamicznego charakteru, dzięki wszechstronnemu promieniowi Triple Radius oraz ułatwiającemu jazdę On-Piste rockerowi. Dzięki właściwościom, które uzyskała za sprawą Triple Radius RC4 The Curv Ti jest łatwa w opanowaniu oraz zapewnia doskonały transfer energii w każdym wirażu – począwszy od właściwego zainicjowania, wycięcia doskonałego łuku na krawędzi narty, po końcowe przyspieszenie i odbicie w finalnym wyjściu z zakrętu.

Narty Curv Ti to zaawansowane deski o slalomowym taliowaniu z 68 mm pod butem i krótkim promieniu (13 m / 164 cm), ale o bardzo różnorodnych, uniwersalnych długościach od 150 do 178 cm. Przy całym zaawansowaniu raceowej linii Curv, model RC4 Curv Ti jest przez producenta określony jako najłatwiejsza wśród tej czwórki muszkieterów (7-9 / 10).

Narty Fischer RC4 The Curv 2018 + wiązania RC4 Z13 Freeflex

Narty Fischer RC4 The Curv 2018 + wiązania RC4 Z13 Freeflex
Narty Fischer RC4 The Curv 2018 + wiązania RC4 Z13 Freeflex Źródło: pinterest.com (zdjęcie samochodu)

RC4 The Curv – Ojciec Chrzestny całej familii Curv. Sportowa narta o zacięciu gigantowym na przygotowane stoki. Umożliwia jazdę przy ogromnych prędkościach. Trzymaj się mocno! Inaczej porwie Cię huragan. Żeby jeździć na tych nartach musisz być jak Zorro. Tornado tylko jego się słuchał. Tylko najbardziej zaawansowany poradzi sobie z taką nartą, która otrzymała ocenę 9-10 / 10 w skali wymaganych umiejętności. Zaawansowana technologia Triple Radius i sportowa płyta Curv Booster dostarczają zastrzyku dynamiki podczas wykonywania skrętów, a struktura z włókna węglowego DiagotexTM gwarantuje fantastyczną sztywność poprzeczną narty.

RC4 The Curv to narta o gigantowej, smukłej talii 74 mm, długim i gładkim promieniu skrętu (18 m / 178 cm). Stabilność i trzymanie krawędzi nawet w trudnych warunkach przy mrozie. Maszyna dla zawodników zbudowana z niezrównanych tworzyw o długościach nawiązujących do gigantu (164,171,178,185). Narta RC4 The Curv o niezwykłych osiągach w tworzeniu której uczestniczyli herosi narciarstwa sportowego Mike von Grüningen, Kristiana Ghedina i Hans Knauss.

Dodaj komentarz