Atomic 2019 opinie – jakie są recenzje nart jeśli chodzi o jazdę w krótkim i długim skręcie?
O nartach Atomic 2019 i ich technologii pisaliśmy już wcześniej na naszym blogu, ale teraz chcielibyśmy się skupić na konkretnych opiniach użytkowników nart Atomic 2019, którzy je testowali. Ponieważ technologia Servotec jest stosowana zarówno w nartach o charakterystyce gigantowej jak i slalomowej, w poniższym artykule przedstawimy opinie testerów z podziałem na krótki i długi skręt.
Atomic 2019 opinie: SERVOTEC – raz jeszcze
Narty Atomic są wyposażone od sezonu 2018 w nowoczesną technologię Atomic – Servotec, wykorzystywaną również w Pucharze Świata w nartach zawodniczych tej marki. Servotec – jest to zamontowany na wierzchu nart w ich przedniej części, wstępnie napięty pręt, który łączy przednią część nart z płytą pod wiązaniami gdzie znajduje się cześć tłumiąco-amortyzująca układu Servotec. Producent rozwijając technologię Servotec został zainspirowany motoryzacyjną technologią Servo – czyli wspomaganiem kierownicy samochodu. System ten w nartach ma jednak jeszcze szersze działanie niż w motoryzacji. Nie tylko wspomaga inicjację i prowadzenie nart w skręcie ale również odpowiada za przenoszenie energii w przedniej części nart oraz ich stabilizacje i tłumienie drgań.
System Servotec w nartach Atomic 2019 opinie w krótkim skręcie:
System ten, podobnie jak wspomaganie kierownicy w aucie, zapewnia to, że narta wchodzi na krawędź podczas zakrętu przy jeszcze mniejszym wysiłku narciarza. Łatwiej też wycina nawet dość ciasne skręty i nie wymaga tak dużego konta nart w stosunku do podłoża. Narty z systemem Servotec świetnie trzymają krawędź i są bardzo stabilne w skręcie. Dodatkowo zastosowanie pręta Servotec w przedniej części deski powoduje, że narta po znacznym odkształceniu, wygięciu do jakiego dochodzi w skręcie, błyskawicznie “prostuje się” czyli powraca do swojej pozycji wyjściowej. Dzięki temu przejście z łuku w łuk przy jeździe ciasnymi, slalomowymi skrętami jest znacząco szybsze niż w nartach bez tego udogodnienia.
Adam, lat 26, Warszawa
– narty Redster S9 165cm 2019 – opinia po teście
“W porównaniu do modelu Doubledeck narty S9 Servotec sprawiają wrażenie sporo lżejszych, są szybsze i szybciej inicjują skręt, czasami aż przelatując pomiędzy poszczególnymi łukami. Jednocześnie nad wyraz dobrze trzymają się toru jazdy wycinając bardzo ciasne łuki. Jazda na tych nartach to dzika przyjemność.”
Katarzyna, lat 34, Gorzów
– narty Cloud 12 154cm 2019 – opinie po teście
“Ten model to świetne połączenie nart o charakterze sportowym z nartami kobiecymi. Zachowując lekkość i łatwość prowadzenia dają również możliwość pojechania bardziej agresywnie. Bdb tłumią drgania oraz pozostają stabilne na wszelkich nierównościach. To piękne kobiece narty z konkretnym charakterem.”
Krzysztof, lat 42, Jarosławiec
– narty Atomic Redster X9 175cm 2019 – opinia po teście
“Choć nie jest to model typowo slalomowy zadziwiająco dobrze sprawdzają się w krótkim skręcie. To niesamowite, że narty o promieniu 15,5m i długości 175cm zachowują się jak rasowe slalomki. Krótkie, cięte, bardzo szybkie skręty nie stanowią dla nich najmniejszego problemu. Jada jak po torach i nie odpuszczają ani centymetra.”
System Servotec w nartach Atomic 2019 opinie w długim skręcie – opinie testowe:
System Servotec odpowiada również za to aby narty z tą technologią odpowiednio zachowywały się nawet przy długich zakrętach, stabilnie trzymały krawędź oraz zapewniały precyzyjną kontrolę. Narty z Servotec, dzięki swej konstrukcji, poruszają się płynnie po stoku narciarskim, nawet przy bardzo dużych prędkościach. Są bardzo stabilne, świetnie trzymają tło jazdy, a wszelkie drgania jakie pojawiają się przy szybkiej, gigantowej jeździe są przekazywane i pochłaniane przez tłumik znajdujący się pod wiązaniem nart z tym systemem. Zastosowanie Servotec oraz jego właściwości związane z błyskawicznym powrotem nart ze wszelkich odkształceń do pozycji wyjściowej, powoduje że narty te dają wrażenie jakby “kleiły się do stoku”. Są one wręcz dociskane do podłoża i jego wszelkich nierówności poprzez pręt Servotec, dzięki temu nie tracą przyczepności. To właśnie na nartach z tą technologią swoje sukcesy w sezonie 2016/17 i 2017/18 odnosili w Slalomie Gigancie zarówno: Marcel Hirscher jak i Mikaela Shiffrin.
Tomasz, lat 32, Poznań
– narty Atomic Redster X9 181cm 2019 – opinie po teście
“W narciarstwie najlepszy jest speed i adrenalina a ja lubię konkretną, szybką jazdę. Byłem sceptyczny słysząc, że to narty dość uniwersalne bo zwykle na tego typu deski są nijakie ale ten model zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Przede wszystkim te narty są bardzo stabilne, świetnie trzymają się trasy nawet przy bardzo dużych prędkościach. Testowałem je w naprawdę trudnych warunkach na mocno oblodzonej i dość nierównej trasie a mimo to czułem się na nich bardzo pewnie. Ani razu nie wyjechały mi one i miałem wrażenie jakbym jechał na żyletkach.”
Adrian, lat 29, Zakopane
– narty Atomic Redster G9 183cm 2019 – opinia po teście
“Jazda na tych nartach to czysta przyjemność. Stabilne, pewne, piekielnie szybkie. W 100% dają pewność porządnej, gigantowej, agresywnej jazdy”
Alina, lat 43, Katowice
– test nart Atomic Cloud 12 161cm 2019 – opinia po teście
“Jeżdżę już od wielu lat, pewnie i szybko, zazwyczaj wybieram narty męskie bo są bardziej konkretne niż te kobiece. Jednak narty Atomic Cloud 12 zrobiły na mnie pozytywne wrażenie. Nie są to z pewnością klasyczne sportowe narty ale bardzo dobrze radzą sobie nawet przy większych prędkościach, zachowując stabilność i odpowiednią sztywność. Choć są bardzo lekkie, nie wpadają w wibracje i nie przenoszą drgań. Szybka jazda, długim łukiem – zero problemu.”
Przeczytaj nasz poprzedni artykuł na temat NART Atomic: Technologia Servotec – Przegląd Modeli Nart Atomic 2019 Servotec