Nowe technologie w nartach Atomic 2018

Oceń ten artykuł.

W artykule chcemy Wam przybliżyć technologie w nartach Atomic dla modeli na sezon zima 2017 / 2018, które zostały wprowadzone przez jednego z czołowych producentów sprzętu narciarskiego.

Technologie w nartach Atomic

W przeciwieństwie do konkurencji narty Atomic mogą jeździć z dumnie uniesionym nosem do góry. Powodem tego jest to że one rozwijają się nieustannie dzięki stosowaniu najnowszych technologii i innowacji technicznych.

Baza – ślizg

W nartach Atomic stosowany jest ślizg spiekany 7000. To powoduje że nie tylko narty z tym ślizgiem są bardzo szybkie na różnym śniegu ale sam ślizg jest bardzo odporny na uszkodzenia i łatwy w pielęgnacji.

Krawędzie w nowych nartach Atomic

Krawędzie Atomic wykonane są ze stali, która jest pięć razy bardziej wytrzymała niż zwykła stal. Dzięki temu elementy te są skrajnie wytrzymałe i mają doskonałą przyczepność.

Topsheet – Laminat zewnętrzny

Warstwa zewnętrzna pokrywająca powierzchnie narty, czyli jej laminat jest w nartach Atomic lekka i niezwykle wytrzymała a wykonana jest w 50% z oleju rzepakowego.

<

Rdzeń

Technologie w nartach Atomic zastosowane w nowych modelach mają ogromny wpływ na ich zachowanie podczas jazdy. Ich charakterystyka zależy głownie od materiału z jakiego jest wykonany rdzeń. Dlatego w nartach Atomic zwraca się szczególną uwagę na dobór odpowiednich rodzajów drewna.

  • ULTRA POWER WOODCORE – Wykonany jest z połączenia wytrzymałego drewna bukowego i lekkiego drewna topoli – aby uzyskać najlepszą stabilność i zwrotność nart wyścigowych z grupy race.
  • POWER WOODCORE – Połączenie twardego drewna jesionu i lekkiego drewna topoli – sprawia, że narty Atomic z grupy High-Performance-Ski są bardzo wytrzymałe przy zachowaniu jednocześnie swoich sportowych cech.
  • LIGHT WOODCORE – Wykonany z drewna topolowego – idealny do nart, które powinny być wytrzymałe, a jednocześnie bardzo lekkie, obojętnie czy do jazdy w puchu – Big Mountain, All Mountain czy Freeride Touring.
  • ULTRA LIGHT WOODCORE – Rdzeń drewniany z topoli i karuby do nart, gdzie liczy się każdy gram – jak przy nartach ski-turowych Atomic.
  • DENSOLITE CORE – Rdzeń z pianki Densolite – tłumi wibracje i sprawia, że narty są elastyczne i bez wysiłkowo dają się prowadzić.

Laminaty wewnętrzne – Warstwy

 Są to materiały wokół rdzenia narty, które poprzez dodatkowe usztywnienie mają wpływ na charakter i przeznaczenie nart.

  • TITANIUM POWERED – Wkładki tytanowe powyżej i poniżej rdzenia – zastosowane dla uzyskania lepszej amortyzacji, fantastycznej stabilności i wysokiej sztywności skrętnej.
  • TITANIUM STABILIZER – Wkładka tytanu pod rdzeniem – zastosowana dla uzyskania lepszej amortyzacji i sztywności skrętnej.
  • TITANIUM BACKBONE – Wkładka tytanu powyżej rdzenia, która przez cały przebieg narty od przodu do tyłu stabilizuję ją jak kręgosłup, gwarantując dynamikę i stabilność modeli z grupy nart All-mountain.
  • CARBON POWERED – Wkładka carbonowa powyżej i poniżej rdzenia – gwarantuje bardzo mocną stabilność przy niskiej masie jak na przykład w nartach Ultimate.
  • CARBON TANK MESH – Przy nartach Atomic z grupy Vantage i Vantage X zastosowano warstwę tkaniny o super mocnej stabilności – siatki , nadając nartom dodatkowej stabilności w połączeniu z niższą masą.
  • CARBON BACKBONE – Dynamiczna wkładka carbonowa dla najlżejszych nart Atomic w segmencie Backcountry: Backland FR i Backland
  • Laminat z włókna szklanego – Warstwa włókna szklanego zastosowana aby uzyskać ekstremalną sztywność skrętną na całej długości i szerokości narty. Materiał ten jest lekki i bardzo dynamiczny.

Ścianka boczna nart

Ścianki boczne nart decydują o tym jak narty tłumią wstrząsy i uderzenia oraz są odpowiedzialne za bezpośredni przekaz siły i impulsów wysyłanych przez narciarza na śnieg. Aby dostosować narty Atomic do każdej odmiany narciarstwa i każdego terenu, używanych jest pięć różnych rodzajów ścianek bocznych.

  • STEP DOWN SIDEWALL – Posiada symetryczny stopień po obu końcach ścianki bocznej – dla większej stabilności, oszczędności masy i wytrzymałości.
  • FIREWALL – Bardzo wysokie ścianki boczne pod wiązaniami, wyposażone w nacięcia. Zapewniają doskonałe przenoszenie siły i maksymalną przyczepność krawędzi na twardej powierzchni.
  • FULL SIDEWALL – Boczne ściany rozciągające się na całej długości narty, gwarantują możliwość precyzyjnej kontroli. Idealne dla wyczynowych nart wyścigowych, nart z grupy High-Performance i narciarstwa zjazdowego.
  • Zwężany SIDEWALL – Klinowy ścianka boczna, która jest grubsza na końcu narty niż na dziobie. Ma wpływ na dodatkowe przyspieszenie i precyzyjną kontrolę nart przy wysokich prędkościach.
  • FULL CAP – Sprężysta konstrukcja bez bocznych ścianek, w której powierzchnia górna narty przechodzi płynnie w dół aż do krawędzi. Stosowana w najłatwiejszych nartach Atomic.

W nowościach od Atomic zastosowano szereg nowych rozwiązań, które mają bezpośredni wpływ na jakość jazdy na nartach. Technologie w nartach Atomic, które zostały zastosowane w modelach na sezon zima 2017 / 2018 to niewątpliwie rewolucyjne podejście do jakości. Czy konkurencja nadąży za nimi? Czy innowacje wprowadzane przez inne czołowe marki będą lepsze od nowinek Atomic’a? Z pewnością czas pokaże a najbliższa zima to zweryfikuje!

Dodaj komentarz